Nieuwe uitdaging
Sinds dit jaar ben ik overgeplaatst van vestiging. Ik ben van de vestiging Emmeloord overgeplaatst naar de vestiging Lelystad Palazzo. Ik wilde mij graag zowel persoonlijk als professioneel ontwikkelen en had het gevoel dat ik in Emmeloord stagneerde in mijn ontwikkeling. Ik had daarom een paar maanden eerder bij mijn winkelmanager aangekaart om naar een andere vestiging te willen vertrekken. In januari kreeg ik de kans aangeboden om overgeplaatst te worden naar Lelystad Palazzo. Dit is een vestiging dat op korte termijn, door meerdere omstandigheden, onvoldoende mensen had lopen als het gaat om kennis en kunde op de werkvloer. Dit was een kans die ik niet kon laten schieten. Ik was echt aan toe om een volgende stap te maken.
Toen ik mijn winkelmanager hoorde dat deze kans mijn aangeboden werd, had ik geen moment van twijfel. Deze stap moet ik maken om mij beter te ontwikkelen. De winkelmanager van Emmeloord had mij verzocht om de winkelmanager van Lelystad Palazzo (Remco) te bellen. Ik heb dit ook gedaan en heb Remco gebeld. Ik was zeer positief over het belgesprek. Remco benoemde wat de huidige situatie was in Lelystad en zei dat ze veel kennis en kunde op de werkvloer mistte. Daarnaast hield hij het gesprek ook persoonlijk waardoor ik ook meteen aangenaam verrast was. Remco vroeg of ik langs wilde komen naar de vestiging voor een kennismakinggesprek. Deze uitnodiging heb ik geaccepteerd ben de dinsdag daarop langs gegaan. Hierbij heb ik een wekelijkse managementoverleg bijgewoond. Ik heb het kennismakinggesprek in mijn eigen tijd gevoerd, omdat het voor mij goed voelde om mijn gezicht te laten zien voordat ik daar mijn eerste werkdag had.
Het gesprek ging goed en kreeg gelijk een goede indruk. Er was een duidelijk management van vier personen. Daarnaast was het streven om elke dag naar beter te werken. Zowel voor het interne beleid dan tegenover de klant. Ze zijn in Lelystad zeer commercieel gericht en dit gaf me een positieve indruk van de werkomgeving. Ik heb daarom deze kans genomen en ben in februari 2024 begonnen in deze vestiging.
Wat mij overtuigde om naar Lelystad te komen is een management waar je op kan bouwen (In Emmeloord hadden we geen wekelijkse management overleg) en het commerciële gebied. Bij Praxis krijg je vrijheid om om commercieel vlak wat te proberen maar dat hield de manager van Emmeloord tegen. Lelystad was daarop veel meer actiever bezig. Daarnaast hebben we wederzijdse verwachtingen naar elkaar uitgesproken. Remco verwachte van mij dat ik verantwoordelijkheid nam op de achterafdeling en medewerkers aanstuur. Mijn verwachtingen waren dat zij mij gingen ontwikkelen. Ik wilde graag op HR en commercieel gebied meer leren. Bijvoorbeeld dat ik sollicitatiegesprekken mocht bijwonen of het analyseren van verkoopcijfers.
De eerste werkweken bevielen mij enorm en heb al veel mogen leren. Bijvoorbeeld de werkzaamheden en het aansturen van personeel is een leuke uitdaging. Het is namelijk een grotere winkel en ik heb een andere afdeling gekregen. Ik heb veel van Remco kunnen leren met betrekking van verkoopcijfers en heb al een aantal sollicitatiegesprekken bijgewoond.
Door deze positieve ervaringen ben ik per 1 april 2o24 officieel overgeplaatst naar deze vestiging.
Reflectie:
In Emmeloord liep ik steeds vaker tegen een aantal obstakels aan. Geen duidelijk beleid en commercieel vlak mistte ik veel. Daarnaast mistte ik persoonlijke benadering vanuit het MT van Emmeloord. Dit hield ik niet langer vol. Ik ben blij dat ik deze stap heb mogen maken en merk nu ook dat ik gelukkiger ben. Een duidelijker beleid, de focus op commercieel gebied en een winkelmanager vraagt hoe het met je gaat. Ik vond dit zo belangrijk en met het kennis maken van de vestiging in Lelystad merkte ik dat dit wel aanwezig was. Mede door deze factoren heb ik de stap gemaakt en blij met mijn keuze. Door een Unaniem besluit met de manager van Emmeloord en Lelystad ben ik in april officieel overgeplaatst naar Praxis Lelystad Palazzo
