
Ontwikkeling Competenties
Innoveren
Bij innovatie leer ik nieuwe ideeën te creëren, realiseer ik op creatieve wijze vernieuwingen en benut de mogelijkheden op het gebied van technologie.
In dit moduul ga ik aan de gang Met E-commerce, waarbij ik de technologie (sociaal media etc.) nodig heb. Om te innoveren moet ik ideeën opbrengen waardoor ik op creatieve wijze de bereikbaarheid van onze (potentiële) volgers verhoog.
Waardecreatie
De wensen en behoeften van de klanten en stakeholders zijn enorm belangrijk. Ik leer in dit moduul wat voor commerciële waarde ik kan creëren.
E-commerce draait natuurlijk om je commerciële ideeën te creëren. Hier zal de wensen van de klanten centraal staan en zal de aandacht gefocust zijn op ontwikkelingen in Nederland.
Analytisch vermogen
Het analyseren van situaties en data is in deze moduul ga ik mijzelf in ontwikkelen.In E-commerce neem ik de social-media platform onder de loop. Op de platformen Facebook en Instagram word het analyseren van informatie goed aangeboden.
Reflectie en bewijslast ontwikkeling competenties
Innoveren
Door creatieve innovaties om sociaal media te creëren heb ik er voor gezorgd dat de bereikbaarheid van onze lokale facebookpagina met 70% verhoogt t.o.v. dezelfde maand vorige jaar. In de onderstaande foto's zie je hoe ik er actief mee bezig heb geweest:
Reflectie:
Innoveren betekent het ontwikkelen en implementeren van nieuwe ideeën, producten, diensten, processen of technologieën die leiden tot verbeteringen of vernieuwingen.
Dat heb ik ook gedaan. Ik heb (zoals je in de onderstaande afbeeldingen ziet) Nieuwe ideeën bedacht en uitgevoerd. Zo heb ik contact opgezocht met een stakeholder Claire en die heeft mij uiteindelijk geholpen om een goede header op facebook te krijgen. Hierdoor is de drempel om een stakeholder te benaderen naar beneden gegaan en doe ik nu sneller nieuwe ideeën om verbeteringen of vernieuwingen voor het bedrijf te realiseren.
Daarnaast ben ik actief geweest met nieuwe content om op facebook te plaatsen, zoals een foto van een collega met nieuw assortiment. Hierin blijkt dat ik mezelf ontwikkeld hebt m.b.v. innovatie.


Waardecreatie
De behoefte van klanten is enorm belangrijk. Omdat veel mensen niet wisten (dit hoorden we in de winkel) hoe ze tochtstrippen op een raam moesten zetten, hebben we een video geüpload op onze sociale media kanaal en verwijzen we onze klanten naar onze facebook pagina. Dat is een win-win situatie, omdat het mij direct helpt bij mijn vraagstuk (meer bereikbaarheid op facebook). Hierin bied ik direct commerciële waarde aan het bedrijf, focus ik op de ontwikkelingen van het land (want ja isoleren en tochtstrippen plaatsen is helemaal hot) én staan de wensen van de klant centraal.
Reflectie:
Waardecreatie is het proces van het toevoegen van waarde aan een product, dienst of proces, waardoor het aantrekkelijker wordt voor de klant en/of meer winstgevend wordt voor het bedrijf.
Ik ken de trends en ontwikkelingen in de markt, waardoor ik waarde kan creëren voor het bedrijf. Ik heb bijv. meerdere stappen ondernomen. Zoals een actuele kopstelling, maar ook in het onderstaande post van Praxis Emmeloord. Hierin heb ik (door veel vraag) een video op onze facebook geplaatst waarbij er uitgelegd wordt hoe je tochtstrippen moet aanbrengen.

Analytisch vermogen
Het analyseren m.b.v. E-commerce is ontzettend belangrijk. Want alles gebeurd via internet. Uiteindelijk heb je namelijk als doel om óf meer geld te maken óf meer mensen aan te trekken op onze facebookpagina. Daarom hebben we cijfers vergeleken via meta statistieken. Onderstaande foto's zijn gebruikt voor het vraagstuk om zo meer bereikbaarheid te creëren binnen het bedrijf.
Reflectie:
Ik heb gemerkt dat het analyseren van data via E-commerce ontzettend belangrijk is. Tegenwoordig gebeurt bijna alles via het internet en als bedrijf is het uiteindelijke doel om meer geld te verdienen of meer mensen aan te trekken naar de Facebook-pagina. Daarom heb ik cijfers vergeleken via meta-statistieken om te kijken hoe we meer bereikbaarheid kunnen creëren binnen ons bedrijf.
In een tussenmeting van E. de Boer (BC) merkte ik op dat veel medewerkers, vooral de oudere generatie, producten op gevoel beoordelen. Ikzelf gebruik vaak de Top 100 lijst en kijk of alle producten in de Top 100 daadwerkelijk in de winkel staan. Dit is waardevolle informatie waar ik zelf niet direct zicht op had. Ik vind dit een goed voorbeeld van analytisch vermogen binnen het bedrijf.

