
Reflectie
Reflectie presentatie klantinnovatie: (communiceren)
Presentatie ging goed, normaliter ben ik normaal onduidelijker te verstaan als ik mezelf terug hoor. In de presentatie articuleerde ik beter dat ik van mij gewend ben en je ziet dat ik dit steeds meer beheers. Wel viel me op (dit is me nog nooit opgevallen) dat ik veel 'u'tjes' gebruik. Persoonlijk vind ik dit zelf ook storend als ik mezelf terug hoor. Hierin moet ik mezelf om op betrappen om niet snel 'uh' door mijn zinnen te zetten.
Presentatie vond ik zelf duidelijk en ook goed dat ik nu een ander presentatievorm gebruik dan wat ik altijd gewend ben. Persoonlijk vond ik zelf Canva prettiger werken dan PowerPoint. Voor iemand die niet heel ICT-ingesteld is haalde in veel meer uit mijn presentatie dan in PowerPoint. Een goed voorbeeld is het gebruiksvriendelijker plaatsen van afbeeldingen of het verplaatsen van teksten.
Hoe vaker ik ga presenteren, hoe leuker ik het ga vinden. Presenteren is leuk, vooral dat je je kennis deelt met een ander. Ik praat nog wel snel in mijn presentatie. Een volgende aandachtpunt bij een presentatie is dus vooral dat ik niet te snel praat en mijn u'tjes niet hard op lees. Ik hoop dat ik bewust van ben in de volgende presentatie.
Ik vond het enorm leuk om in deze module bezig te zijn met klantinnovatie. Hierdoor kom je echt te weten wat de wensen van de klant zijn. Hierdoor kun je samen met je stakeholders uitvinden hoe we de klantenbelevenis kunnen optimaliseren in de organisatie.